my email

09174865041
09174865041

my phone
اگر از میلگرد زیاد در بتن استفاده کنیم چه اتفاقی می افتد؟
    
تعداد بازدید: 1408
    
زبان : فارسی
         
دسته بندی : عمومی
تاریخ درج خبر : 1400/11/7
بتن مسلح استحکام و دوام ساختمان ها و سایر سازه ها را به میزان قابل توجهی بهبود می بخشد .

 

اگر از میلگرد زیاد در بتن استفاده کنیم چه اتفاقی می افتد؟

بتن مسلح استحکام و دوام ساختمان ها و سایر سازه ها را به میزان قابل توجهی بهبود می بخشد . دال ها و ستون های بتنی را می توان با دقت بیشتری در صورت استفاده همراه با قالب تولید کرد. اسلب ها می توانند پهن تر، نازک تر و مقرون به صرفه تر باشند. به دلیل استفاده گسترده از بتن مسلح ، اکنون می توانیم سازه ها را سریعتر و پیچیده تر از قبل بسازیم .

بتن یکی از پرکاربردترین مصالح ساختمانی در سراسر جهان است. و باید اینطور باشد: ماندگاری طولانی، کم نگهداری ، مقاوم در برابر آتش و استفاده ساده است. میلگرد در درجه اول برای بهبود مقاومت کششی بتن استفاده می شود. با این حال، یک نقص بالقوه کشنده در بتن وجود دارد. هنگامی که نیروی خاصی به بتن وارد شود ، بتن به سرعت می شکند. از فولاد برای ساخت میلگرد استفاده می شود زیرا بسیار محکم است و تقریباً به همان سرعت بتن منبسط و منقبض می شوددر هوای سرد و گرم . آرماتور میلگرد بتنی برای سطوح بتنی که باید کامیون های بزرگ ، ماشین آلات سنگین یا ترافیک مداوم را تحمل کنند، مورد نیاز است . هر بتن سازه ای ، مانند آنچه در دیوارها استفاده می شود ، بدون شک باید حاوی میلگرد باشد.

قلیایی بودن بتن به جلوگیری از زنگ زدگی کمک می کند و استحکام کششی بالای آهن ترکیبی برنده را فراهم می کند زیرا نرخ انبساط حرارتی مشابهی دارند . این دو ماده به سادگی به خوبی به یکدیگر می چسبند. هنگام تعیین تعداد میلگردهایی که باید در پروژه خود استفاده کنید ، رابطه بین این دو ماده مطرح می شود . متداول ترین درصد مقطع فولاد به بتن باید بین 3 تا 5 درصد باشد، اگرچه بسته به کاربرد متفاوت است.

تقویت بیش از حد زمانی رخ می دهد که انقباض بیش از حد یا لانه زنبوری وجود داشته باشد. ترک خوردگی زمانی اتفاق می‌افتد که آرماتور فشار زیادی به بتن در حال خشک شدن وارد می‌کند و باعث می‌شود بتن در برابر انقباض قرار نگیرد . در مقابل، لانه زنبوری در طول فرآیند تشکیل رخ می دهد. این زمانی اتفاق می افتد که بتن بین شکاف های میلگرد ریخته نشود و در نتیجه حفره های هوا در سازه ایجاد شود . مسائل متعددی وجود دارد که در نتیجه استفاده از تقویت بیش از حد ایجاد می شود.

 

از   0   رای
0


دیدگاه شما


کلیه حقوق مادی و معنوی برای تجهیزات بتنی حاتمی بیگی محفوظ می‌باشد.

zeusir.com طراحی و راه اندازی وب سایت