my email

09174865041
09174865041

my phone
نحوه پاک کردن رنگ از بتن
    
تعداد بازدید: 2219
    
زبان : فارسی
         
دسته بندی : عمومی
تاریخ درج خبر : 1400/11/11
اگر تا به حال به طور تصادفی روی یک کف بتنی جدید، پاسیو یا سطوح دیگر رنگ ریخته یا پاشیده اید، احتمالاً با فرض اینکه لکه دائمی است،

نحوه پاک کردن رنگ از بتن

اگر تا به حال به طور تصادفی روی یک کف بتنی جدید، پاسیو یا سطوح دیگر رنگ ریخته یا پاشیده اید، احتمالاً با فرض اینکه لکه دائمی است، دستان خود را با ناامیدی بالا انداخته اید. در حالی که ریختن رنگ روی بتن ممکن است مانند یک فاجعه به نظر برسد، اما واقعاً چیزی برای گریه کردن نیست. در بیشتر موارد، رنگ را می توان با کمی زمان و تلاش با موفقیت پاک کرد. مواد و روش های مورد نیاز برای حذف رنگ به عوامل مختلفی از جمله نوع رنگ (آب در مقابل روغن)، اندازه ریخته شده و تخلخل بتن بستگی دارد. در اینجا برخی از گزینه های شما به همراه چند نکته برای گرفتن بهترین نتایج آورده شده است.

به دنبال یک محصول سازگار با محیط زیست باشید که برای استفاده در سطوح بتنی داخلی و خارجی بی خطر باشد، که مدت طولانی پس از استفاده فعال می مانند.

نحوه پاک کردن رنگ از بتن با استفاده از نوارهای شیمیایی:

  1. با پیروی از دستورالعمل های سازنده، یک لایه ضخیم از پاک کننده رنگ را با استفاده از قلم مو، جارو یا اسکاج بمالید.
  2. اجازه دهید استریپر بماند تا کاملاً نفوذ کند و رنگ شروع به نرم شدن کند (از 4 تا 24 ساعت).
  3. هنگامی که رنگ به وضوح چروک یا چروک شد، آن را با یک اسکرابر یا برس سیمی بردارید.
  4. اگر رنگی روی بتن باقی ماند، نوار بری را دوباره روی آن قسمت پخش کنید و اجازه دهید مدت بیشتری کار کند.
  5. شلنگ را بردارید یا باقیمانده را پاک کنید.
  6. بتن را با چربی گیر تمیز کنید.

شستشوی برقی

پاک‌کننده‌های رنگ سازگار با محیط‌زیست مؤثر هستند، اما آشفتگی نامرتبی که از خود به جا می‌گذارند می‌تواند برای دفع آنها دردسرساز باشد. اگر ریخته شدن رنگ روی بتن بیرونی باشد، شستشوی برقی یک جایگزین عالی است و از بیشتر تمیز کردن جلوگیری می کند.

نحوه پاک کردن رنگ از بتن با واشر برقی:

برای بهترین نتیجه، از یک واشر برقی با درجه فشار حداقل 3000 psi و سرعت جریان حداقل 4 گالن در دقیقه استفاده کنید. اگر نمی‌خواهید در یک ماشین لباسشویی صنعتی سرمایه‌گذاری کنید، اجاره یا قرض گرفتن یکی را در نظر بگیرید. همچنین می توانید یک متخصص را برای انجام این کار استخدام کنید.

سودا بلاستینگ

برای ریختن رنگ های سرسخت که با شستشوی برقی یا پاک کننده های شیمیایی پاک نمی شوند، یک جایگزین موثر و سازگار با محیط زیست، انفجار سودا است . این روش که از بی کربنات سدیم دانه‌ای (جوش شیرین) با فشار زیاد بر روی سطح استفاده می‌کند، می‌تواند چندین لایه رنگ یا پوشش را به سرعت پاک کند. همچنین روش حذف رنگ کمتری نسبت به سندبلاست است و به سطح بتن آسیب نمی رساند.

حذف رنگ از بتن با استفاده از بی کربنات سدیم:

اگرچه می‌توانید واحدهای سودا بلاست را از فروشگاه‌های سخت‌افزار و شرکت‌های کرایه تجهیزات اجاره کنید، اما کارکرد صحیح و ایمن تجهیزات نیاز به مهارت دارد. بهترین کار این است که یک سرویس حرفه ای انفجار سودا استخدام کنید.

 

اگر تصمیم دارید خودتان این کار را انجام دهید، مطمئن شوید که از بی کربنات سدیم درجه صنعتی (نه جوش شیرینی که در فروشگاه مواد غذایی خریداری می کنید) استفاده می کنید و با پوشیدن ماسک تنفسی اقدامات احتیاطی مناسب را انجام دهید. همچنین اجازه ندهید که اسپری بیش از حد با گیاهان تماس پیدا کند زیرا سطح بالای pH مواد می تواند مضر باشد.

آسیاب های کف

به جای استفاده از پاک کننده های رنگ، یک جایگزین بدون مواد شیمیایی برای از بین بردن رنگ از کف بتنی، خرد کردن آن با استفاده از یک آسیاب بتن دستی یا پشتی است. این ماشین‌ها در از بین بردن پوشش‌ها و رنگ‌های نازک یا تمیز کردن و ساییدن کم سطوح کف بتنی بسیار موثر هستند.

نحوه پاک کردن رنگ از کف بتنی با استفاده از آسیاب:

می‌توانید در بسیاری از فروشگاه‌های لوازم خانگی و شرکت‌های اجاره تجهیزات، دستگاه‌های سنگ‌زنی کف بتنی دستی و کوچک را به همراه دیسک‌های سنگ‌زنی مناسب اجاره کنید. با این حال، کار کردن با این تجهیزات، به ویژه برای افراد کم تجربه، ممکن است مشکل باشد. اگر نمی دانید چه کار می کنید، بهتر است یک متخصص استخدام کنید.

برای کنترل ذرات گرد و غبار موجود در هوا، از یک آسیاب کف بتنی مجهز به درگاه خلاء استفاده کنید تا بتوان آن را به یک جاروبرقی صنعتی متصل کرد. جاروبرقی نه تنها هوا را از گرد و غبار مضر پاک می کند، بلکه تمیز کردن نامرتب را نیز از بین می برد.

 

از   0   رای
0


دیدگاه شما


کلیه حقوق مادی و معنوی برای تجهیزات بتنی حاتمی بیگی محفوظ می‌باشد.

zeusir.com طراحی و راه اندازی وب سایت