my email

09174865041
09174865041

my phone
اشتباه رایج که در طول بتن ریزی در هوای سرد باید از آنها اجتناب کرد
    
تعداد بازدید: 1287
    
زبان : فارسی
         
دسته بندی : عمومی
تاریخ درج خبر : 1400/12/23

اشتباه رایج که در طول بتن ریزی در هوای سرد باید از آنها اجتناب کرد

اگرچه ممکن است پیمانکاران آرزو کنند کارهایی مانند ریختن بتن در زمستان را انجام نمی دادند، اما با کاهش دما، ساخت و ساز متوقف نمی شود . از آنجایی که دمای بتن در واکنش به شرایط آب و هوایی تغییر می کند، بتن در معرض شرایط مختلف عمل آوری قرار می گیرد که منجر به افزایش مقاومت پراکنده می شود. پیمانکاران باید مدتها قبل از تغییر آب و هوا برای محافظت کافی از بتن تازه آماده شوند. داشتن تجهیزات مناسب برای استفاده در محل کار، مانند برزنت و پتو، می تواند به جلوگیری از تاخیرهای غیر ضروری و توسعه بتن ناایمن کمک کند.

  1. 1. قرار دادن بتن روی زمین یخ زده

هنگام قرار دادن بتن، قرارگیری دال شما بر اثربخشی شرایط عمل آوری بتن تأثیر می گذارد. زمین یخ زده می تواند هنگام ذوب شدن ته نشین شود و باعث ترک خوردن بتن شود. بتن تازه نزدیک به زمین نیز کندتر از سطح عمل می کند، به این معنی که قسمت بالای دال شما گیر می کند در حالی که پایین آن نرم می ماند. این یک مشکل است زیرا بتن با گرادیان های دمایی مختلف به اندازه کافی مقاومت نمی کند و منجر به ترک خوردگی و فاجعه احتمالی سازه می شود.

  1. اجازه دهید دمای بتن شما به زیر صفر برسد

بتن باید گرم نگه داشته شود (حدود 50 درجه فارنهایت (10 درجه سانتیگراد)) تا به درستی عمل کند. بتن تازه می تواند در 25 درجه فارنهایت (4- درجه سانتیگراد) یخ بزند، بنابراین گرم کردن بتن تازه تا زمانی که اندازه گیری مقاومت فشاری مناسبی داشته باشد مهم است. این کار را می توان با استفاده از سنج دما و بلوغ بتن ،کارآمدتر انجام داد.

  1. استفاده از ابزار سرد

گرم نگه داشتن ابزار و مصالح ساختمانی به همان اندازه مهم است که بتن. اگر قالب ها یا ابزارها خیلی سرد باشند، می تواند بتن تماس با آنها را تغییر دهد. این می تواند بر رشد استحکام دال شما تأثیر منفی بگذارد.

  1. 4. عدم استفاده از بخاری برای افزایش دمای بتن

بتن برای ادامه عمل آوری و توسعه استحکام باید گرم بماند. اگر دمای صفحه شما خیلی کم شود، عمل آوری به طور کلی متوقف می شود. بخاری‌های قابل حمل گرمای اضافی را به زمین و مستقیماً روی بتن می‌رسانند و اطمینان می‌دهند که بتن به سخت شدن و استحکام خود ادامه می‌دهد. هنگام استفاده از گرما مراقب باشید. گرمایش نامناسب بتن می تواند منجر به ساختار ضعیف شود.

  1. آب بندی بتن زمانی که بیرون خیلی سرد است

درزگیرهای بتن بتن شما را در برابر قرار گرفتن در معرض آب و هوا و سایر عناصر بیرونی مقاوم تر می کنند. اگر بتن ریزی را در هوای سرد انجام می دهید، توصیه می شود بر اساس توصیه تولید کننده/سازنده، آب بند تهیه کنید که در شرایط آب و هوایی شدید به خوبی کار کند. اگر دما کمتر از 50 درجه فارنهایت (10 درجه سانتیگراد) باشد، معمولاً آب بندی نباید انجام شود.

  1. 6. قضاوت نادرست از نور روز

در ماه های سردتر، میزان نور روز کاهش می یابد. استفاده عاقلانه از زمان ضروری است، زیرا عقب ماندن از برنامه می تواند منجر به مشکلات بیشتری شود. نور روز نه تنها نور فراوانی به شما می دهد، بلکه باعث گرمتر شدن دما نیز می شود. اگر بتن باید قبل یا بعد از ساعات روز قرار داده شود، حتما به شماره 4 این لیست مراجعه کنید.

 

 

  1. 7. عدم استفاده از سنسورهای دمای بتن در زمان واقعی

نظارت بر دما در هوای سرد برای اطمینان از تولید بتن باکیفیت و مطابق با مشخصات طرح کنترل حرارتی مهم است. اگر به توسعه مقاومت بتن توجه کافی صورت نگیرد، ممکن است چندین مشکل رایج رخ دهد. از جمله این مشکلات عبارتند از:

یخ زدن بتن در سنین پایین،

عدم استحکام لازم،

تغییرات سریع دما،

حفاظت ناکافی از سازه و قابلیت سرویس دهی آن و

روش های درمان نامناسب

 

 

 

 

 

 
 

از   1   رای
3


دیدگاه شما


کلیه حقوق مادی و معنوی برای تجهیزات بتنی حاتمی بیگی محفوظ می‌باشد.

zeusir.com طراحی و راه اندازی وب سایت