my email

09174865041
09174865041

my phone
لوله داربست چیست؟
    
تعداد بازدید: 1723
    
زبان : فارسی
         
دسته بندی : عمومی
تاریخ درج خبر : 1400/11/4
داربست های ساختمانی سازه هایی فلزی می باشند که برای دسترسی به نقاط دشوار ساختمان در هنگام ساخت و ساز مورد استفاده قرار می گیرد. 

لوله داربست چیست؟

داربست های ساختمانی سازه هایی فلزی می باشند که برای دسترسی به نقاط دشوار ساختمان در هنگام ساخت و ساز مورد استفاده قرار می گیرد.  لوله های داربست که مهمترین قسمت داربست می باشد شامل انواع مختلفی می باشد که عبارتند از: لوله داربست سبک، لوله داربست سنگین، لوله داربست آب بندی شده، لوله داربست بدون درز،

کاربرد لوله داربست

 استفاده از لوله داربست سبک یا سنگین بستگی به نوع داربست و وزن تحمیلی آن دارد اما به طور کلی هر دو نوع لوله با طول 3 یا 6 متر (لوله داربست استاندارد 6 متر) با ضخامت 2 ارائه می شود. تا 3 میلی متر و قطر 48.3 میلی متر. لوله های مورد استفاده در ساخت داربست لوله های صنعتی و رده لوله 5 می باشد که سایز آن 11.2 اینچ می باشد و چون قرار نیست از این لوله ها برای انتقال سیال استفاده شود یک سری تست ها مانند هیدرواستاتیک و عدم نشتی انجام می شود. بر روی آنها انجام نمی شود. به آنها لوله های صنعتی می گویند .این لوله ها در دو نوع لوله داربست فولادی و لوله داربست گالوانیزه تولید می شوند که نوع آنها با توجه به شرایط آب و هوایی و محل استفاده تعیین می شود. البته گاهی اوقات در ساخت داربست از لوله های بدون درز استفاده می شود که دارای استحکام بالاتر و هزینه بالاتری است.از لوله های داربست برای نصب داربست به دو صورت عمودی و افقی استفاده می شود. لوله های داربستی که پی های عمودی را تشکیل می دهند برای حفظ استحکام سازه باید در فاصله 2 متری از یکدیگر قرار داده شوند و این فاصله با استفاده از لوله های داربست افقی ایجاد می شود که هم لوله های عمودی را تقویت می کند و هم از خم شدن سازه جلوگیری می کند. در حال فروپاشی این لوله های افقی به دو صورت استفاده می شود یعنی هم در جهت لوله های عمودی که به آنها ترانسوم می گویند .

انواع لوله داربستی کدامند؟

داربست چکشی ستاره ای، داربست مثلثی، داربست چکشی کاسه ای

داربست چکشی ستاره: این سازه ها از مهارهای افقی و پایه های قائم تشکیل می گردند. از مزایای استفاده از این داربست می توان به راحتی در باز و بسته شدن و عدم نیاز به آچار، نیاز به مهاربندی در ارتفاع های زیاد، عدم نیاز به کارگر ماهر، سهولت در جابجایی و انتقال آن اشاره کرد.

داربست مثلثی: این سازه از فریم های مثلثی شکل تشکیل گردیده اند که به صورت نر و ماده به یکدیگر متصل شده اند. از مزایای آن نیز می توان به سهولت در باز و بسته شدن و عدم نیاز به کارگر ماهر اشاره کرد.

داربست چکشی کاسه ای: این سازه از پایه های قائم و مهارهای افقی تشکیل شده است. از مزایای آن نیز می توان به قابلیت توسعه در پلان و عدم نیاز به مهاربندی در ارتفاع های زیاد و قابلیت استفاده در داربست بندی نمای ساختمان ها اشاره کرد.

لوله چگونه ساخته شده و چگونه از آن استفاده می شود؟

لوله ها با استفاده از گیره های داربست بسته می شوند که باید برای ساخت و ساز مربوطه انتخاب شوند.از آنجایی که لوله های داربست از فولاد گالوانیزه گرم ساخته شده اند، شرایط آب و هوایی خارجی یا خوردگی مشکلی ایجاد نمی کند.

 

 

از   0   رای
0


دیدگاه شما


کلیه حقوق مادی و معنوی برای تجهیزات بتنی حاتمی بیگی محفوظ می‌باشد.

zeusir.com طراحی و راه اندازی وب سایت